سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لمینت دندان کامپوزیتی ای پی اس باندینگ چیست

آیا لمینت دندان می تواند دندان های شما را خراب نماید

    نظر

با فراگیر شدن لمینت دندان در سراسر دنیا بدون شک یکی از شغل های پر دارمد این روزها لمینت دندان است که بدون شک داشتن این شغل ارزوی هر کسی خواهد بود دندانپزشکان خدمات روکش دندان را ارائه می دهند مثل وکش چینی یا لمینت پرسلن دندان . ما روکش های نازک و با کیفیت عالی ارائه می دهیم. روکش ارائه شده توسط ما پوسته های سفارشی از مواد دندان رنگ است. ما روکش طراحی شده برای پوشش سطح جلوی دندان ها برای بهبود ظاهر و زیبایی ظاهری را ارائه می دهیم.

روکش لیمنت ارائه شده توسط دندان پزشکان به جلوی دندان ها متصل می شود و رنگ ، شکل ، اندازه یا طول آنها را تغییر می دهد. ما روکش ساخته شده از دو فرم را ارائه می دهیم که یکی از مواد لیمنت کامپوزیت پرسلن و دیگری از مواد کامپوزیت رزین ساخته شده است. روکش پرسلن ارائه شده توسط ما در برابر لکه بهتر از روکش رزین مقاومت می کند و همچنین در تقلید از خواص بازتابنده نور دندان های طبیعی بهتر عمل می کند. ما همچنین مواد ایمکس را ارائه می دهیم که بهترین مواد برای روکش دندان است. ما معتقدیم کیفیت منجر به رضایت مشتری می شود.روکش های سرامیکی به عنوان یکی از ویژگیهای برجسته دندانپزشکی ترمیمی ، موضعی که تا به امروز از آن برخوردار شده اند .

 

 

باندینگ دندان چیست :

تکنیک های باندینگ دندان در ترکیب با مواد ترمیمی رنگ دندان یکی از بزرگترین دستاوردهای دندانپزشکی ترمیمی است. روکش های چسبناک ساخته شده از مواد سرامیکی سیلیکات مختلف به این امر کمک قابل توجهی کرده اند. روکش های سرامیکی مدتهاست که تنها وسایل زیبایی هستند. با این حال ، طیف وسیعی از علائم آنها به طور پیوسته در حال افزایش است و روکش های سرامیکی را به جایگزینی بسیار مناسب برای روشهای کلاسیک و بسیار تهاجمی ترمیم درمان تبدیل کرده است. امروزه از این روکش ها برای بازسازی بیومکانیک دندان استفاده می شود ،در مراحل اولیه ، روکش ها عمدتا با استفاده از فناوری پخت روی یک ورقه پلاتینیوم یا قالب مقاوم تولید می شدندروکش ها دارای دیوارهای بسیار نازک تری نسبت به ترمیم های کلاسیک تاج هستند ، برخی از آنها فقط نیاز به روش های افزودنی دارند. بنابراین ارتباطات درون تیم دندانپزشکی ، چه در مورد سایه ها و چه در مورد انتخاب مناسب ترین مواد سرامیکی با تهیه ، تولید و چسبندگی مناسب ، ضروری است.



باندینگ دندان چیست

 



نکات زیر اساس تجزیه و تحلیل توسط تیم دندانپزشک/تکنسین دندانپزشکی را تشکیل می دهد:

تجزیه و تحلیل عملکرد در مفصل و در بیمار (راهنمای سگ ، مفصل ، بیمار)

تماس های اکلوزال در انسداد ایستا و پویا 

سایش دندانوسعت پرکردگی های موجود

نسبت دندانها ، به ویژه طول دندانهای پیشانی مرکزی فک بالا 

تعیین تعداد دندانهای ترمیم شده 

درجه تخریب دندان

شیب دندان محوری


روکش دندان چه مشکلاتی را برطرف می کند



روکش های دندانی (گاهی اوقات روکش پرسلن یا لمینت پرسلن دندان نامیده می شوند) پوسته های نازک ویفر و سفارشی هستند که از مواد همرنگ دندان ساخته شده اند و سطح جلوی دندان ها را پوشانده اند تا ظاهر شما را بهتر کنند. این پوسته ها با تغییر رنگ ، شکل ، اندازه یا طول به جلوی دندان ها متصل می شوند.روکش دندان را می توان از پرسلن یا از مواد کامپوزیت رزین تهیه کرد. روکش های پرسلن بهتر از روکش های رزینی در برابر لکه ها مقاومت می کنند و ویژگی های بازتابنده نور دندان های طبیعی را بهتر تقلید می کنند. شما باید بهترین انتخاب مواد روکش برای خود را با دندانپزشک خود در میان بگذارید. برای آماده سازی دندان برای روکش ، دندانپزشک شما حدود 0.5 میلی متر مینای دندان را از سطح جلویی دندان برمی دارد که تقریباً برابر با ضخامت روکش است که به سطح دندان اضافه می شود  نکته بعدی که باید اشاره نماییم خالی از لطف نیست این را به شما بگوییم که در هنگام خرید لمینت متحرک دندان یا ثابت دندان نیاز به تحقیق دارد چون باید نزد پزشکی بروید تا بهترین لمینت را برای شما نصب نمایید چون اگر لمینت دندان مخصوصا ثابت درست نصب نشود در ایندهبرایتان مشکل ساز خواهد شد مثلا باعث خراب شدن زود تر دندان ها میشود پس همیشه قبل انجام هر کاری تحقیق کنید و بهترین انتخاب را داشته باشید.


روکش دندان چه مشکلاتی را برطرف می کند؟

تغییر رنگ دندان ها - یا به دلیل درمان کانال ریشه ؛ لکه های ناشی از تتراسایکلین یا داروهای دیگر ، فلوراید زیاد یا دلایل دیگر ؛ یا وجود مواد پر کننده رزینی بزرگ که رنگ دندان را تغییر داده استدندانهای فرسوده دندان های خرد شده یا شکسته   دندانهای نامرتب ، ناهموار یا نامنظم (برای مثال دهانه یا برآمدگی در آنها وجود دارد)دندانهایی با فاصله بین آنها (برای بستن فضای بین این دندانها)




مزایای روکش لمینت پرسلن



مزایای روکش لمینت پرسلن

گفته می شود "حداقل آماده سازی" به دلیل حداقل کاهش دندان به منظور قرار دادن روکش لمینت پرسلن.

قوی تر و با دوام تر

روکش پرسلن ممکن است نازک باشد ، اما سطح آن سخت و شیشه ای است و در برابر سایش مقاوم است و در برابر کامپوزیت هایی که دهان تولید می کند مقاوم است. به دلیل اتصال سیمان به مینای دندان با روکش ، ساختار آن را قوی تر می کند.

جایگزین برای پوشش کامل

دندانهای طبیعی تا حد زیادی سالم هستند و بر خلاف سایز دیگر ، روکش ها متناسب هستند.

ثبات رنگ

این رنگ با گذشت زمان به دلیل ترکیبات روی روکش ، میزان تغییر رنگ کمتری دارد. البته برای مراقبت منظم از دهان نیز باید این کار را انجام داد تا رنگ آن ثابت بماند.



لمینت دندان (لمینت پرسلن که به روکش چینی معروف است) یک پوسته نازک است که بر اساس نیاز افراد با مواد رنگی دندان طراحی شده است. این پوسته ها به منظور تغییر رنگ ، شکل ، اندازه یا طول و بهبود ظاهر به سطح جلویی دندان ها متصل می شوند.لمینت پرسلن ساخته شده از لایه های چینی نازک مختلف که با مینای طبیعی دندان و لایه چسبناک جایگزین شده است. بر خلاف تصور عموم ، برای ساخت لمینت پرسلن ، نیازی به خراشیدن دندان نیست و در صورت انتخاب روش درمانی مناسب توسط دندانپزشک خاص ، فقط برخی از آمادگی ها برای جاسازی لامینت ها بدون آسیب به دندان طبیعی محدود می شود.

در کنار جنبه زیبایی ، عملکرد صحیح لمینت نیز مهم است و چسباندن صحیح و قوی دندانهای طبیعی و لمینت پرسلن ضروری است. دندانپزشک از رزین های حساس به چراغ ها استفاده می کند تا زمانی که لمینت با چشمک زدن اشعه مخصوص قوی شود ، پس از نصب.

 

 

آیا لمینت دندان می تواند دندان های شما را خراب نماید



آیا لمینت دندان می تواند دندان های شما را خراب نماید؟

طبیعتا خیر ، اگر دندانپزشک شما متخصص زیبایی بوده و تجربه کافی را داشته باشد ، دندانهای طبیعی شما آسیبی نمی رساند. دندانپزشک از شما می خواهد که از دهان و فک اشعه ایکس کلی بگیرید و دندان هایتان را معاینه می کند تا مطمئن شوید لمینت دندان برای شما مناسب است. اگر دندانپزشک تشخیص دهد که لامینت انتخاب مناسبی برای شما نیست ، گزینه های دیگر مانند ونیرهای کامپوزیتی ، باندینگ دندان ، ارتودنسی ، سفید کردن دندان یا فقط کانتور دندان را پیشنهاد می کند.

 

مزایای لمینت دندان

از آنجایی که لمینت برای همه مانند دندانهای اصلی و به صورت جداگانه ساخته شده است ، بنابراین نمی توان تفاوت بین لمینت و دندان طبیعی را تشخیص داد. لامینت ها برخلاف دندان های طبیعی ، به دلیل استفاده از مواد پیشرفته برای ساخت آنها در برابر لکه های چای و قهوه مقاوم هستند.

لامینت ها می توانند برای تیره ترین دندان ها که در برابر سایر روش های سفید شدن مقاوم هستند ، سفید کنند.

معایب لمینت دندان

ساخت لمینت پرسلان وقت گیر است و نصب لامینت را حداقل به مدت یک هفته به تأخیر می اندازد. در صورتی که لامینت ها به درستی چسبانده شوند و عوامل تخریب دندان محدود یا از بین بروند ، بیمار می تواند از لامینت به عنوان دندان طبیعی استفاده کند. با وجود ثبات بالا ، لمینت ها ممکن است شکننده باشند.لامینت نباید تحت فشار دندانهای طبیعی باشد. به عنوان مثال ، شما باید از جویدن ناخن ، خوردن یخ یا باز کردن عصا با لمینت خود اجتناب کنید.

 

 

مراحل ساخت لمینت دندان شامل مراحل مختلفی است

 

 

 

مراحل ساخت لمینت دندان شامل مراحل مختلفی است:

مرحله اول: در یک جلسه مراحل آماده سازی مورد نیاز روی دندان ها با دقت بالا انجام می شود که با دقت میلی متر اندازه گیری می شود.

مرحله دوم: در همان جلسه دندانپزشک شما یک مدل از هر دو فک شما (حتی برای انجام لامینت فقط برای یک دندان فک) تهیه می کند.

بقیه مراحل یک هفته بعد به جلسه دیگر موکول می شود.

در همین حال ، مدلها به آزمایشگاه دندانپزشکی ارسال می شوند ، لمینت ها به صورت پوسته چینی نازک ساخته می شوند و در کوره یا خراش روی بلوک چینی قرار می گیرند تا زیباترین ، براق ترین و شفاف ترین و شبیه به مینای دندان ایجاد شوند. لایه

در جلسه دوم ، لامینت ها بر روی دندان ها قرار می گیرند و با چسباندن بسیار قوی با رزین سومان بر سطح دندان ها متصل می شوند.

در صورت نصب صحیح در تمام مراحل ، لامینت ها با دندان ها یکپارچه هستند ، هیچ شکاف یا نابرابری وجود ندارد و می توانید از نخ برای تمیز کردن به عنوان دندان طبیعی استفاده کنید.

بدیهی است ، برای ایجاد چهره طبیعی و حفظ سلامت لایه ، دقت دندانپزشک و همکاری آزمایشگاه متخصص ضروری است و همچنین استفاده صحیح از مواد مناسب بسیار موثر است.

 

نگهداری لمینت دندان چگونه است



نگهداری لمینت دندان چگونه است:

نگهداری لامینت دندان بسیار ساده است و باید با مسواک زدن و نخ کشیدن معمولی با آنها به عنوان دندان های اصلی رفتار کنید. معمولاً دندانپزشک به شما پیشنهاد می کند از خمیر دندان فلوراید غیر ساینده استفاده کنید. برای بررسی عملکرد لامینت و واکنش دهان به لامینت ها ، باید یک هفته پس از اقساط به دندانپزشک خود مراجعه کنید. حتی اگر با لامینت ها مشکلی ندارید ، اما برای بررسی سلامت دهان و دندان خود باید پس از یک هفته به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

اگر عادت به دندان قروچه یا دندان قروچه دارید ، دندانپزشک به شما پیشنهاد می کند که از محافظ دندان برای محافظت از گاز گرفتن دندان ها در هنگام خواب استفاده کنید.همچنین باید دائماً به پزشک خود مراجعه کنید ، زیرا لمینت پرسلن باید با خمیر مخصوص ساینده صیقل داده شود. دندانپزشک شما باید در مدت زمان کوتاهی دندان های شما را بررسی کند تا بتواند هرگونه علائم خرابی را پیدا کند.