سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لمینت دندان کامپوزیتی ای پی اس باندینگ چیست

هر آنچه چیزی باید در مورد لمینت دندان و روکش کامپوزیت بدانید

    نظر

هر آنچه چیزی باید در مورد لمینت دندان و روکش کامپوزیت بدانید اینجا از ما بخواهید. هنگامی که یک درمان قطعی زیبایی تعیین می شود ، مهم است که خواسته بیمار را با درمان لازم دندانپزشکی برآورده کنیم. بنابراین ، درمانهای محافظه کارانه که راه حل مشکلات زیبایی شامل تغییرات مورفولوژیکی هستند و نتیجه ای را که بیمار انتظار دارد ارائه می دهند ، همیشه باید اولین گزینه درمانی باشد. در این زمینه ، روکش های سرامیکی لامینت ، که به عنوان "لنز تماسی" نیز شناخته می شوند ، قادر به تولید مثل بسیار وفادار از دندان های طبیعی با ثبات رنگ و سازگاری زیستی پریودنتال هستند. ونیرهای آماده سازی حداقل یا بدون استفاده از آنها به عنوان پاسخی برای نیازهای آرایشی بیماران ما تبلیغ می شود ، که اگر در موارد مناسب به درستی استفاده شود ، می تواند باشد. این گزارش در مورد ترمیم های فوق محافظه کار برای دستیابی به توانبخشی عملکردی و زیبایی از طریق برنامه ریزی درمان است. بنابراین ، پزشکان باید آگاه باشند که آماده سازی روکش لمینت در مینای دندان باقی می ماند تا از استحکام پیوند اطمینان حاصل شود و از بروز حساسیت بعد از عمل جلوگیری یا به حداقل برسد.

هر آنچه چیزی باید در مورد لمینت دندان و روکش کامپوزیت بدانید




روکش کامپوزیت چیست؟

اگر همیشه می خواهید لبخند خود را بهبود بخشید ، روکش دندان ممکن است انتخاب خوبی برای شما باشد.


روکش ها پوسته های نازکی هستند که روی جلوی دندان های موجود شما قرار می گیرند تا ظاهر آنها را بهبود ببخشند. روکش ها تنها یکی از چندین روش برای تغییر ظاهر دندان ها هستند.


باندینگ دندان و میناپلاستی گزینه های دیگر و همچنین روکش هستند.


2 نوع اصلی روکش وجود دارد: پرسلن و کامپوزیت. همانطور که از نامش انتظار دارید ، روکش های چینی به طور سفارشی از پرسلن ساخته می شوند تا مناسب دندان های شما باشد. روکش های کامپوزیت اغلب از رزین رنگ دندان ساخته می شوند ، همان نوع موادی که برای اتصال دندان استفاده می شود.


برای هر دو نوع روکش مزایا و معایبی وجود دارد ، بنابراین مهم است که سطح مشکلی را که می خواهید با روکش حل کنید و همچنین بودجه خود را در نظر بگیرید.

 

 

بیشتر یدانید : آیا لمینت دندان می تواند دندان های شما را خراب نماید

 

 

 

 

لمینت دندان و روکش کامپوزیت

 

چه کسی می تواند روکش بگیرد؟

روکش های دندانی می توانند عیوب دندان را بپوشانند و یک لبخند یکدست و روشن به شما بدهند.این نواقص می تواند شامل دندان های کج یا بد شکل ، خرد شده ، لکه دار یا تغییر رنگ شده باشد ، یا اینکه مینای دندان شما دچار فرسایش شده باشد.روکش ها بخشی از دندان های شما را می پوشانند اما در واقع با تاج هایی که ضخیم تر هستند و کل دندان را پوشش می دهند - عقب و جلو - متفاوت است. تاج ها همچنین تمایل بیشتری به اصلاح دندان دارند ، که ممکن است در روکش ها به آن احتیاج داشته باشید یا نداشته باشید.


اگر دندان های شما نسبتاً خوب هستند و فقط می خواهید ظاهر آنها را تغییر دهید ، از جمله شکل یا رنگ آنها ، روکش ها ممکن است انتخاب خوبی باشند.تاج ها معمولاً فقط برای دندانهایی استفاده می شوند که بیشتر آسیب دیده اند. به عنوان مثال ، اگر دندان شکسته ای دارید یا به کانال ریشه نیاز دارید ، تاج ممکن است راه حل بهتری باشد.


انواع روکش

دندانپزشک ممکن است بین 3 نوع روکش انتخابی را به شما پیشنهاد دهد: روکش کامپوزیت مستقیم ، روکش کامپوزیت غیر مستقیم و روکش پرسلن.

 

 

انواع روکش

 


روکش کامپوزیت مستقیم


ونیرهای کامپوزیت مستقیم ، روکش هایی هستند که از مواد کامپوزیت رزین ساخته شده و مستقیماً بر روی دندان شما اعمال می شوند.طولی نمی کشد که دندانپزشک دندان های شما را برای استفاده از روکش آماده می کند و روند استفاده از آن حداقل تهاجمی تلقی می شود.تفاوت اصلی بین روکش های کامپوزیت مستقیم و غیر مستقیم در فرآیند استفاده است - نه مواد واقعی مورد استفاده.


دندان های شما مانند روکش های کامپوزیتی مستقیم آماده می شوند ، اما روکش ها بصورت غیر مستقیم در خارج از دهان در مطب دندانپزشک یا آزمایشگاه دندانپزشکی ساخته می شوند.تا زمانی که روکش های غیر مستقیم ساخته نشوند ، مجموعه ای از روکش های موقت را دریافت خواهید کرد. در قرار بعدی ، روکش کامپوزیت غیر مستقیم با یک لایه چسب روی دندان های شما اعمال می شود.روکش های کامپوزیت غیر مستقیم می توانند در برابر ساییدگی بیشتر مقاومت کرده و در برابر شکستگی بهتر از نسخه مستقیم مقاومت کنند. گرچه هزینه آنها بیشتر از روکش های کامپوزیت مستقیم است.


روکش چینی :

روکش های چینی سفارشی برای دندان های شما از جنس پرسلن ساخته شده است.دندانپزشک بر روی دندان های شما تأثیر می گذارد ، بنابراین روکش ها می توانند از قالب در آزمایشگاه دندانپزشکی ساخته شوند ، فرآیندی که ممکن است یک هفته یا بیشتر طول بکشد. همانطور که روکش کامپوزیت غیرمستقیم در حال انتظار است ، مجموعه ای از روکش های موقت را دریافت خواهید کرد.در صورت آماده شدن ، دندانپزشک پوسته های چینی نازک را در جلوی دندان های شما قرار داده و آنها را شکل می دهد تا طبیعی ترین شکل ممکن به نظر برسد.

 


روکش کامپوزیت در مقابل روکش پرسلن

هر دو نوع روکش مزایا و معایب دارد. قبل از انتخاب باید مزایا و معایب آن را با دقت بسنجید.


روش ونیر کامپوزیت

دندانپزشک شما با تمیز کردن کامل دندان های شما و آماده سازی آنها برای استفاده ، این فرایند را آغاز می کند.ممکن است دندانپزشک مجبور شود لایه نازکی از مینای دندان شما را برداشته تا مواد به دندان شما بچسبد. گاهی اوقات ، در صورت نیاز به تغییرات جزئی در شکل یا رنگ ، نیازی به بریدن دندان های شما نیست.پس از آن ، بسته به اینکه روکش مستقیم دارید یا غیر مستقیم ، این فرایند کمی متفاوت خواهد بود.قبل از استفاده از روکش مستقیم ، دندانپزشک مینای دندان شما را می تراشد تا به چسبندگی کمک کند.


سپس آنها یک چسب چسبنده برای کمک به چسباندن کامپوزیت رزین به دندان های شما استفاده می کنند. در نهایت ، لایه های بسیار نازکی از مواد کامپوزیت به سطح دندان های شما اضافه می شود.دندانپزشک لایه های رزین کامپوزیتی را با یک چراغ "درمان" یا سریعاً سخت می کند.


شما و دندانپزشک خود می توانید سایه یا رنگ مورد نظر را برای روکش های خود انتخاب کنید. دندانپزشک شما می تواند رنگ رزین کامپوزیتی را ترکیب کند تا روکش های شما طبیعی به نظر برسند.با روکش های غیرمستقیم ، بعد از اینکه دندانپزشک دندان های شما را آماده کرد ، قالب دندان شما را می گیرند.


روکش های غیر مستقیم در خارج از دهان شما ساخته می شوند. هنگامی که روکش های غیرمستقیم آماده می شوند ، دندانپزشک آنها را با کشیدن دندان ها و سپس استفاده از نوعی ماده چسبنده روی دندان های شما اعمال می کند. این چسب یا چسبندگی به روکش ها کمک می کند تا در جای خود بمانند.سپس روکش کامپوزیت را روی دندان های شما قرار می دهند. آنها از یک چراغ برای سفت کردن چسب و چسباندن روکش به دندان استفاده می کنند. پس از آن ، دندانپزشک لبه های سرگردان را تمیز کرده و همه چیز را صیقل می دهد.بسیاری از افراد در طول این روند نیازی به بیهوشی ندارند. اما اگر این کار را انجام دادید ، پس از پایان بیهوشی ، بهتر است به سر کار یا سایر فعالیت های عادی برگردید.


 

ماندگاری روکش های کامپوزیتی چقدر است؟



ماندگاری روکش های کامپوزیتی چقدر است؟

امروزه روکش های کامپوزیت نسبت به گذشته دوام بیشتری در نظر گرفته می شوند. آنها می توانند به طور متوسط ??5 تا 7 سال دوام بیاورند.پس از آن ، به مجموعه ای از روکش ها نیاز دارید. این طول عمر بسیار کوتاهتر از مجموعه ای از روکش های چینی است که ممکن است حداقل 10 یا 15 سال دوام بیاورد.ممکن است بتوانید با مراقبت خوب از روکش کامپوزیت ، عمر آنها را افزایش دهید.


مسواک زدن معمولی را با خمیردندان غیر ساینده بپذیرید و در برابر هرگونه تمایل به جویدن یخ و سایر اجسام سفت با دندانهای جلویی مقاومت کنید.برخی از دندانپزشکان همچنین پیشنهاد می کنند مراقب نوشیدنی هایی مانند قهوه یا چای باشید که ممکن است روکش های جدید شما را لکه دار کند.


روکش کامپوزیت قبل و بعد :

 

بعد از استفاده از روکش ها تفاوت چشمگیری در ظاهر دندان های خود مشاهده خواهید کرد.روکش ها می توانند ظاهر دندان های کج ، شکسته یا خرد شده یا شکاف های بزرگ بین آنها را به طرز چشمگیری بهبود بخشند.


آیا می توان روکش کامپوزیت را برداشت؟

روکش های کامپوزیتی را می توان به راحتی برداشته و تعمیر یا با افزودن مواد کامپوزیت جدید جایگزین کرد.


 


با این حال ، اگر دندان شما آسیب دیده باشد ، بیمه شما ممکن است بخشی یا تمام هزینه را پوشش دهد.در غیر اینصورت ، و هزینه آن نگران کننده است ، در مورد تنظیم برنامه پرداخت با دندانپزشک صحبت کنید. حتی ممکن است برای استفاده همزمان از تعداد مشخصی از روکش ها تخفیف بگیرید.